Afişări:

joi, 12 ianuarie 2012

Dati-mi argumente ca e criza!

      CRIZA. O chestie care ne macina de vreo 3 anisori nervii si linistea. O fi un soi de criza pe undeva, dar in draga noastra Romanie nu. E criza in Statele Unite ca il strang ciorapii pe Obama, sau ca il doare bratara de la ceas pe seful FMI, sau al BM  (Banca Mondiala), dar la noi, nu!
      Daca ma intrebati pe mine, in Romania nu e criza. Sau mai bine spus in Romania nu a venit criza. Pentru ca a fost aici tot timpul (mai mult sau mai putin). Am vorbit cu destula lume si dupa cateva schimburi de cuvinte au recunoscut ca nu putem vorbi de criza. NU!
      Il intreb pe un client care si-a cumparat un LED TV de cateva sute de euro, cash, daca i-ar surade ideea de garantie extinsa. Omul era protejat in cazul unei eventuale defectiuni, ar fi beneficiat de service rapid, cu preluare si returnare la domiciliu, chiar si inlocuirea aparatului, totul in 5 zile. Pentru 3 ani ar fi costat in jur de 100 de lei. Ce raspuns primesc? "Nu mai dau X lei in plus ca e criza!". Am ramas paf. Il intreb: "Daca era criza, nu credeti ca acum v-ati fi uitat la vechiul televizor, in loc sa dati cateva sute de euro pe un super led?". "Ba da", zice. "Pai si ...e sau nu e criza?". " Pai nu prea e."  Il intreb din nou: (era un tip OK cu care puteai discuta..), pai si de ce mi-ati servit chestia cu criza? Puteati sa imi spuneti la fel de bine ca nu doriti extindere de garantie....etc. Pai, zice el toata lumea se foloseste de scuza asta.
     Asta e CRIZA.  O scuza!!! 
 - O scuza pentru un patron plin de bani sa nu creasca salariile (sau chiar sa le scada) desi volumul de munca s-a dublat, dar apare la el in curte te miri ce limuzina (pentru aia "e" bani).
 - O scuza pentru marile companii sa isi exploateze angajatii la maxim. Munca peste program, munca in zile de sarbatoare, ore suplimentare cu zecile, neplatite, si servita la pachet cu replica: "Zi mersi ca ai loc de munca".
 - O scuza pentru stat sa mareasca taxele si accizele sau sa le modifice dupa bunul plac.
 - Motivul pentru care barurile, crasmele si cluburile sunt infloritoare.
     Nu e criza in Romania. Cei enumerati mai sus vor sa credem asta, ca sa le mearga bine pe mai departe.
     Daca era criza, nu depaseam tarile din vest la numar de limuzine si Ferrari vandute, nu am avea parcarile de la supermarket-uri pline ochi, nu am avea sute de mall-uri, 80% din cunostintele si colegii mei nu ar fi avut laptopuri mai noi de 2 ani si smartphone-uri, si lista poate continua.
    Va rog...dati-mi argumente ca e criza! 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger